Kamila Janiak - ania

rozkładałam nóżki w modlitwie,
składałam rączki w spazmach, w poszewkach
chowałam różańce, korale z jarzębiny i
w majtkach twój obraz, święty, bo jest takie marzenie,
a widziałam w filmie, że chciałbyś – musisz chcieć –
znaleźć się w mojej bieliźnie.

rozkładałam pościel w pośpiechu,
składałam rower, mrucząc i dysząc, w garażu,
bo jesień uciekła i rzuca rowerzystami w miasto,
a ich rozpaćkane ciała, luźne nogi i ręce
w obcisłych niekiedy kostiumach
przypominają kwiaty, wiosnę i zapach

egzotycznej flory. rozkładam nóżki przed tobą,
składam główkę na tobie, szaleję sobie sama,
zamknięta, nie ma okien, próbuję lojalką z drogerii
wydostać się z garażu – bo musisz chcieć
mnie jeszcze raz zobaczyć,
nim mróz i chłód zrobią ze mnie kostkę.

*
FB_IMG_1485112571155
Kamila Janiak/Daisy K. - poetka i wokalistka. Opublikowana tomy wierszy: „frajerom śmierć i inne historie” (2007), „kto zabił bambi?” (2009), "zwęglona jantar" (2016). Jej wiersze znalazły się w antologiach poezji kobiet „Solistki”, Warkoczami. Antologia Nowej Poezji” oraz w zbiorze „Zebrało się śliny” (Biuro Literackie, Stronie Śląskie, 2016). Wokalistka czterech zespołów: Das Moon (electro-industrial), We Hate Roses (grunge), Tak Zwani Mordercy (acoustic grunge) i Delira & Kompany (heavy folk).

Komentarze