Nataša Velikonja - pozdrowienia z ostatniej ławki

pozdrowienia z ostatniej ławki

no więc, tak bardzo wierzę w słowa, a ona ostatnio pierwszy raz napisała,
"kocham cię".wcześniej nigdy. myślę, że lubi robić całkiem zwyczajne
rzeczy - razem. powiedzmy, razem czyta gazetę. powiedziała mi to.
ostatnio u niej byłam i zrobiła mi czarną kawę, sobie neskę, siedziałyśmy
w kuchni, ja kartkuję gazetę, a ona nagle wyrywa mi połowę i zaczyna
czytać. myślę, że tak naprawdę nie nie czytała. ten obraz to raczej
znak spokoju i wyciszenia. myślę, że nie mamy warunków do tego, co
najbardziej lubi.


[Portret kobiecy w odwróconej perspektywie, str.161]

Tłum. Agnieszka Będkowska - Kopczyk

*
Nataša Velikonja - (ur. 1967) - słoweńska poetka, eseistka, tłumaczka prac teoretycznych dotyczących literatury gejowskiej i lesbijskiej, aktywistka lesbijska. Autorka czterech tomików wierszy.

Agnieszka Będkowska-Kopczyk (ur.1972) - slawistka, językoznawczyni, tłumaczka i poetka.

Komentarze