Klaudia Wiercigroch-Woźniak - Defekacja

pies gdy się załatwia patrzy mi głęboko w oczy
myśli że jestem jego matką


badania przeprowadzone w 2009 roku wykazały,
że kontakt wzrokowy między ludźmi i ich psami
wywołuje reakcję psychologiczną, jak między matką a niemowlęciem

pies gdy się załatwia jest bezbronny
pozycja przyjęta przez psa podczas defekacji
jest pozycją stojącą w opozycji do obrony ataku
bowiem pochłania go czynność wydalania
upewnia się że w razie wojny pierwsze bomby
przyjmę na klatę
ma to po wilczych przodkach
instynkt

liczy na smakołyk
bazuje na szczenięcych wspomnieniach kiedy to załatwienie się
w dobrym miejscu było nagradzane
ma nadzieję na psie fanfary

pyta o przyzwolenie
szuka w mym spojrzeniu akceptacji miejsca które wybrał
prawdopodobnie przypomina sobie ten jeden raz
gdy dywan wydawał mu się fantastyczny
a ja miałam odmienne zdanie

przyznaję w niektórych przypadkach to ja rozpoczynam kontakt wzrokowy
ława przysięgłych notuje zbrodniarka zbrodniarka zbrodniarka
on podkurczając tylne łapy wpatruje się wyczekująco aż skończę oglądać
jego codzienny biznes czuję się winna mam ADHD i dwa Jowisze na policzkach

proszę posprzątać po swoim pupilu
za tym kryje się coś więcej rzekł sędzia

*

Klaudia Wiercigroch-Woźniak - ur. 1983 r. Filolog polski, członkini Grupy Literackiej ,,Gronie” im. Emila Zegadłowicza (Żywiec). Publikowała na łamach miesięcznika Gazeta Kulturalna, w kurierze poetyckim poecipolscy.pl oraz w antologii ,,Tuwimowskie klimaty” (Inowłódz, 2016).

Komentarze