Barbara Klicka - Wielkanoc

Wielkanoc

Początek jak z przepisu na wiosnę. Jechałam w długą podróż szybkim samochodem. Wszędzie były chmury, doceniałam walor szyberdachu. Mijaliśmy bociany, więc powiedziałam:

patrz, bociany. Powiedział: cieszysz się jak dziecko. Głupi, powiedziałam, cieszę się jak dziecko, bo mówisz do mnie jak do kobiety w kwietniu, bądź mi przyjacielem, chcę od tego świecić. Potem


wezwałam na świadków miejscowych, maile, balety. Wszystko w dość dużych ilościach, bo nic uparcie nie chciało mi starczać. Ale nic, nadciąga bowiem kalendarzowe zmartwychwstanie


z tej okazji niosę światu sernik.

Niech kocha mnie każdy, skoro ty nie możesz.

(wiersz pochodzi ze zbioru "same same")

*

Barbara Klicka - poetka i animatorka kultury, współtwórczyni zespołu "Pochwalone" oraz projektu wydawniczo-płytowego "Nowy Tajny Detektyw". Autorka trzech tomów wierszy.

Fot. Radosław Kobierski

Komentarze