Anna Janko - Nie

Morza w których się nie kąpałam
Podróże których nie odbyłam
Sny których nie śniłam
Ogrody w których nie leżałam
patrząc w szczyt nieba którego nie widziałam
Oczy kochanka w których nie tonęłam
Słowa pełne czułości których nie mówiłam
Drżenie którym nie drżałam
Strach który nie chwytał mnie za gardło
Pożegnanie które nie rozdarło mnie na dwoje
Rozpacz która mnie nie zabiła
Przekleństwa których nie rzucałam
na świat który nie istniał
Szaleństwo ale nie oszalałam

Niewiara która mnie nie zwiodła
gdy tak szłam i szłam
w głuchej ciszy która była i była

wiersz pochodzi z tomiku "Wiersze z cieniem".

*

Anna Janko - poetka, pisarka, felietonistka, krytyk literacki. Autorka ośmiu tomików, pięciu książek oraz dramatów. Wielokrotnie nagradzana i nominowana do nagród literackich. W 2016 otrzymała Nagrodę Literacką m.st. Warszawy oraz Nagrodę Literacką dla Autorki Gryfia za książkę "Mała zagłada".
14492461_370506880005847_6279401969148845199_n

Fot. autor nieznany.

Komentarze