Krystyna Lenkowska - Kiedy byłam rybą

Kiedy byłam rybą
lub ptakiem
nie potrzebowałam dobrego imienia
i pewności jutra

ani solidnego łóżka
z miękką poduszką
dla ciała

nie szukałam przyczyn i odpowiedzi
nie rzeźbiłam łokciami dołków w stole
i materacu

tylko milczałam lub śpiewałam

kiedy byłam rybą
lub ptakiem.

*
FB_IMG_1477671018245
Krystyna Lenkowska wydała dziesięć tomów poezji oraz jedną powieść. Wiersze, fragmenty prozy, tłumaczenia, eseje, noty i wywiady opublikowała w wielu pismach i antologiach w Polsce, w USA w tłumaczeniu Ewy Ewa Hryniewicz-Yarbrough, w Albanii, Bośni i Hercegowinie, Chinach, Czechach, Indiach, Izraelu, na Litwie, w Macedonii, Meksyku, Mongolii, Rumunii, na Słowacji, Tajwanie, Ukrainie. Jej wiersz "Oko Johna Keatsa w Rzymie" dostał główną nagrodę na międzynarodowym konkursie w Sarajewie "Seeking for a Poem" za rok 2012.

Komentarze